Блюз, рок і фолк на фоне вернісажа
Як раней паведамлялася, 21 красавіка ў памяшканні выставачнага комплекса «Мінск-ЭКСПА» штона праспекце Незалежнасці, адкрылася выстаўка «Avant-gARTe. Ад квадрата да аб’екта», якая прыцягнула ўвагу шматлікіх аматараў авангардных мастацкіх воразаў, фармальных пошукаў выяўленчых сродкаў і арыгінальнага погляду на парадаксальныя з’вы сучаснасці. Але мастацкая падзея такога маштабу не абмяжоўваецца толькі знаёмствам з панарамай сучаснага выяўленчагамастацтва ХХ стагоддзя і творамі беларускіх мастакоў цяперашняга часу. У яе праграме сустрэчы з маладымі і сталымі мастакамі-удзельнікамі выставы, і прэс-кнферэнцыі, і аўтограф-сесіі…
Адной з падзеяў выставы «Avant-gARTe. Ад квадрата да аб’екта» стаў unplugged-канцэрт аднаго з удзельнікаў выставы, мастака і музыканта, лідэра гурта P.L.A.N. Андрэя Плесанава. Бадай, упершыню адрэстаўраванае памяшканне выставачнага комплекса адчула і ўспрыняла рытмы рока і блюза. І гэта выставачнай зале, так бы мовіць, «спадабалася» -- гук атрымаўся сакавітым, а словы песень і гітарныя акорды не злівалісяў адну каламесу.
Гэта дапамагло Андрэю адразу распачаць своеасаблівы дыялог з публікай і ўвайсці ў эмацыянальны кантакт са слухачамі, якія патроху ад эскпанатаў выставы падыходзілі да канцэртнага подыюма. Тым больш, што распачаў А. Плесанаў свой незвычайны «выставачны» канцэрт адным са сваіх даўніх хітоў – апрацоўкай народнай песні «Шынкарачка», якая была вельмі цёпла сустрэчана слухачамі.
Сваю канцэртную праграму А.Плесанаў пабудаваў, як напамін пра выданныя ім і гуртом P.L.A.N. шэсць альбомаў. Таму ім былі праспяваныя і рытм-блюзавы «Скрып-блюз», і лірычныя «Аковы кахання», і гімн жыццю паэткі-эмігранткі Н.Арсенневай «Пра вясну». Лірычная плынь ў канцэрце была працягнута хітамі гурта, якія былі ў першых радках шматлікіх беларускіх хіт-парадаў -- «Легенда» (кавер на UriahHeep), «Анна-Мар’я», «Шлях да каханай» і іншымі цудоўнымі кампазіцымі.
Акрамя беларускамоўных кампазіцый, А.Плесанаў прапанаваў слухчам і рускамоўныя творы, якія яму вельмі падабаюцца. Напрыклад, песню Чыжа & кампаніі «Она не вышла замуж…»і іншыя песні з ранейшага перыяду музычнай творчасці аўтара.
Таксама вельмі цёплы быў прыняты беларускамоўны кавер Андрэя Плесанава на знакамітую песню Уладзіміра Высоцкага «Коні пераборлівыя», у якой слухачы змаглі ацаніць лексічныя і паэтычныя магчымасці роднай мовы, якой пад сілу пераасэнсаваць свамыя складаныя радкі і эмоцыі класічнай рускай і славянскай паэзіі…
Ну а завяршыў Андрэй Плесанаў свой гадзінны канцэрт пад скляпеннямі выставачнага комплекса «Мінск-ЭКСПА» адным са сваіх ранейшых хітоў – кампазіцыяй «Добрай раніцы, Беларусь» («Ранішнія адчуванні»), якую ўсе прысутныя заспявалі разам.
Канешне, канцэрт мастака і музыканта Андрэя Плесанава ў «Мінск-ЭКСПА» -- гэта толькі крэска да тых скарбаў, якія прадстаўлены на стэндах. Але такімі музычнымі творамі толькі ўзмацняецца вартасць такой небанальнай мастацкай падзеі, як выстаўка «Avant-gARTe. Ад квадрата да аб’екта».
Анатоль Мяльгуй
|